Avbryt

E-post info@vaddoif.se
Orgnr 814400-2899

Om VÄDDÖ IF IB Senior Herr

I November 2008 togs ett historiskt beslut! För första gången i Väddö IFs historia skulle det finnas ett Herrlag i innebandy. Innebandyn stod vid ett vägskäl, och istället för att trappa ner så satsade man fullt ut. Så idag finns alltså ett Herrlag i innebandy. Resan börjar i Division 7 Östra Uppland säsongen 09/10, och förhoppningarna är att den ska nå högre höjder!

Ambitionen med att starta ett representationslag är dels att ge innebandyn lite fäste på Väddö. Men framför allt stavas anledningen F R A M T I D E N. Tanken är att detta lag ska leva vidare så att yngre lag har något att se upp till och gå vidare till när tiden är mogen. Herrlagets existens gör att färre ungdomar tvingas sluta med innebandyn pga bristen på lag eftersom ungdomsinnebandyn indelas efter ålder och tillgången inte är stor. Dessutom så finns det säkerligen blivande fädrar och ledare i laget! En annan stor anledning är att sprida den här fantastiska sporten så att fler kan vara med och dela glädjen av innebandy. Det här gänget ska banne mig ha kul! Så nu har lokalbefolkningen en idrott att njuta av under vinterhalvåret!

Dagens trupp har tagit form och den består av en härlig mix av människor. Vi har dom som är riktigt unga, dom mitt emellan, och några lite äldr... eh, rutinerade! Vi har dom som har stor innebandyerfarenhet och dom som har lite mindre. Men tillsammans ska vi utvecklas och nå högre höjder! Det blir en lång, kul och inspirerande resa...

WIF Innebandy - Seriöst, Tufft, Roligt!

Vi ses i Vikingahallen!